Support / Q Perform
Heb je een vraag? Neem contact op met onze helpdesk.
Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 17.30 uur.
Updates
Er is er een nieuwe tegel beschikbaar voor de module Q Perform. Het aantal niet bijgewerkte prestatie-indicatoren kan worden weergeven in een tegel. Met het klikken op de tegel opent een venster met het aantal niet bijgewerkte indicatoren per prestatiekaart. Van daaruit kan je doorklikken naar een overzicht van niet bijgewerkte indicatoren en het aantal dat niet bijgewerkt is.
In Performance manager wil je als gebruiker bij het invoeren van meetgegevens soms direct een bevinding registreren. Om dat te ondersteunen is er in het scherm Databeheer een knop ‘Nieuwe registratie’ toegevoegd. Deze knop is te vinden na het klikken op de indicator en staat bovenin naast de knop Opslaan.
In Performance Manager is het mogelijk om bij het instellen van prestatie-indicatoren nu ook indicatoren toe te voegen zonder een doelstelling/streefwaarde. Dit is bijvoorbeeld nuttig bij indicatoren die u wel wilt monitoren, maar waar u weinig tot geen invloed heeft op de uitkomst (bijvoorbeeld aantal verwijzingen of aantal nieuwe cliënten).
De snelheid van Performance manager is sterk verbeterd bij het gebruik van veel prestatiekaarten.
In de nieuwe Q-link (uitrol nu gepland in mei/juni 2015) worden de categorieën in Performancemanager met tabs weergegeven. In voorbereiding hierop zijn de Tabs vast geplaatst.
Er is er een nieuwe tegel beschikbaar voor de module Q Perform. Het aantal niet bijgewerkte prestatie-indicatoren kan worden weergeven in een tegel. Met het klikken op de tegel opent een venster met het aantal niet bijgewerkte indicatoren per prestatiekaart. Van daaruit kan je doorklikken naar een overzicht van niet bijgewerkte indicatoren en het aantal dat niet bijgewerkt is.
In Performance manager wil je als gebruiker bij het invoeren van meetgegevens soms direct een bevinding registreren. Om dat te ondersteunen is er in het scherm Databeheer een knop ‘Nieuwe registratie’ toegevoegd. Deze knop is te vinden na het klikken op de indicator en staat bovenin naast de knop Opslaan.
In Performance Manager is het mogelijk om bij het instellen van prestatie-indicatoren nu ook indicatoren toe te voegen zonder een doelstelling/streefwaarde. Dit is bijvoorbeeld nuttig bij indicatoren die u wel wilt monitoren, maar waar u weinig tot geen invloed heeft op de uitkomst (bijvoorbeeld aantal verwijzingen of aantal nieuwe cliënten).
De snelheid van Performance manager is sterk verbeterd bij het gebruik van veel prestatiekaarten.
In de nieuwe Q-link (uitrol nu gepland in mei/juni 2015) worden de categorieën in Performancemanager met tabs weergegeven. In voorbereiding hierop zijn de Tabs vast geplaatst.
Om ook in het aankomende jaar via Performance manager prestatie-indicatoren te kunnen registreren, moeten hiervoor prestatiekaarten aangemaakt worden. U doet dit als volgt:
Ook is het mogelijk om een prestatiekaart die voor één locatie ingericht is, door LENS business software te laten kopiëren voor andere locaties.
In Performance manager en in de analysemodule van Q-base is een nieuwe methode ingebouwd voor het maken van grafieken. Hierdoor zijn grafieken sneller opgebouwd en ze zijn scherper in layout, waardoor ze in rapporten beter bruikbaar zijn.
Het maken van een grafiek vindt u op de volgende plek.
In Performance manager (vanaf het portaal):
-> kies een prestatiekaart
-> ga naar [Prestatiekaart]
-> kies de knop [Grafieken]
-> kies uw grafiek
In Q-base (vanaf het portaal):
-> kies voor [Kwaliteitsregistraties]
-> ga naar [Overzichten]
-> stel een overzicht samen waarvan u een grafiek zou willen zien
-> klik op de knop [Staafdiagram] of [Lijngrafiek]
Organisaties met meerdere locaties in performancemanager kunnen kiezen voor een centraal gestuurde kaart. De centrale kaart bepaalt dan wat de indicatoren zijn in onderliggende locaties.
De centrale kaart telt automatisch de resultaten van de verschillende prestatiekaarten op.
Maakt u gebruik van performancemanager met meerdere locaties, neem dan contact met ons op om te bekijken of deze optie iets voor u is.
In performancemanager is standaard ingesteld dat het niet behalen van een realisatiegraad rood kleurt in de kolom realisatiegraad (-/+). Dit kunt u door ons laten aanpassen:
1. een andere bandbreedte, bijvoorbeeld:
2. kleurinstellingen (ook) op andere kolommen, bijvoorbeeld op de realisatie (n)
3. bepaalde kolommen altijd verbergen, bijvoorbeeld nooit de periodedoelstelling tonen
In performancemanager betekent rood dat de doelstelling niet is gehaald en groen dat de doelstelling wel is gehaald. Vanaf nu kunnen daar bandbreedtes in worden ingesteld met diverse kleuren. Bijvoorbeeld:
0 tot 80 % = rood
81 – 100 % = oranje
>100 % = groen
Deze instellingen worden door LENS business software voor u ingesteld. Als u daarvan gebruik wilt maken neem dan contact met ons op.
Het is in performancemanager mogelijk om doelstellingen “handmatig” per periode in te stellen. Het is nu ook mogelijk gemaakt om aan te geven dat iets wel of niet gemeten moet worden in de desgewenste periode.
Hierdoor is het mogelijk gemaakt om meetprojecten (bijvoorbeeld een meetweek “bijsluiters controleren”) alleen voor de werkelijk geplande periode te meten.
Wanneer een waarde niet ingevuld (niet op tijd bijgewerkt) wordt dan werd dit geinterpreteerd door performancemanager als waarde 0. In de berekende realisatie resulteerde dit dan tot niet gerealiseerd (ofwel rood).
Dit is aangepast, van een niet op tijd bijgewerkte waarde wordt de realisatie niet berekend.
De signalering op niet ingevulde velden kunt u zelf instellen indien u rechten heeft als “consultant”. In het consultant-scherm is per PPI in te stellen naar wie de signalering moet worden verzonden en wat de termijn in dagen moet zijn na de datum van de meetperiode.
Voor gebruikers met consultant en datamanager rechten is nu direct op het portaal te zien hoeveel scores van een kaart niet zijn bijgewerkt.
Wanneer niet alle scores zijn bijgewerkt wordt het aantal in rood weergegeven naast de knop “Data beheer”. Wanneer wel alle scores wordt in het groen weergegeven dat alle scores wel zijn bijgewerkt.
Bij kleine getallen werd de Y-as in een trendgrafiek te scherp afgerond. Dat is nu aangepast.
Performancemanager biedt nu de mogelijkheid om via het beheer van data (datamanager) een toelichting te geven bij een (negatieve) realisatie. Rechts naast de invoer van de score staat een toelichting icoon. Wanneer de gebruiker daar op klikt kan een toelichting op de score worden gegeven.
Weergave in de kaart
In de prestatiekaart verschijnt nu in de betreffende cel een markeringshoekje dat aangeeft dat er een opmerking bij de score hoort. Door met de muis over de betreffende cel heen te bewegen wordt de toelichting zichtbaar.
In het ontwerpen van prestatiekaarten in performancemanager kan een jaardoelstelling automatisch worden verdeeld over bijvoorbeeld 12 maanden, of over bijvoorbeeld 4 kwartalen. Daarnaast bestaat de optie om een doelstelling anders te verdelen over de betreffende periodes. Bijvoorbeeld omdat men rekening wil houden met seizoensinvloeden. Hiervoor wordt de optie ‘handmatig instellen’ gekozen.
Bij gebruik van ‘handmatig instellen’ gebeurde het regelmatig dat dan de kaart niet meer zichtbaar was. Deze bug is nu opgelost.
De handleiding van performancemanager is beschikbaar gesteld binnen Q-link gebruikers die de module performancemanager gebruiken.
Wanneer op het portaalscherm een performancemanager-project wordt aangeklikt verschijnt de knop “Handleiding”.
Beheer al je kwaliteits-documenten eenvoudig en overzichtelijk.
Houd klachten, incidenten, auditresultaten en verbeter-acties moeiteloos bij.
Analyseer en beheers risico’s binnen je processen met een duidelijk overzicht.
Meet en visualiseer prestatie-indicatoren (KPI’s) voor maximale efficiëntie en sturing.
Organiseer personeels-dossiers en deel belangrijke nieuwsitems.
Vergelijk de kwaliteits-managementprestaties van verschillende vestigingen, afdelingen of disciplines.